آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم
سرخط خبرها

حملات یمن به اسرائیل، بندر ایلات را خالی از کشتی کرد + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۳۰۹۷
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
حملات یمن به اسرائیل، بندر ایلات را خالی از کشتی کرد + فیلم
یک رسانه مصری شنبه شب گزارش داد که به دنبال حملات پهپادی و موشکی ارتش ملی یمن، بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی از کشتی خالی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه مصری «القاهره الاخباریه» گزارش داد که این برای نخستین بار است که به دنبال ضربات و تهدیدات انصارالله یمن، بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خالی از کشتی شده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش ملی یمن سه‌شنبه شب (۵ دی ماه) اعلام کرد که عملیات نیروهای غیور این کشور علیه برخی کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

سریع گفت: پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری «ام اس سی یونایتد» را با موشک هدف قرار گرفته است.

وی افزود که نیروهای مسلح یمن، منطقه «ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر را نیز هدف پهپادی قرار داده‌اند.

سریع هدف از این مجموع عملیات را حمایت از ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: عملیات‌ ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در غزه، یمن کشتی هایی را که در دریای سرخ برای اسرائیل فعالیت می کنند، به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب این رژیم، مورد حمله قرار داده است.

پیش از این چهار شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، به تازگی اعلام کردند به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می کند.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->